در سالهای اخیر، برگزاری میزهای خدمت از سوی سازمانها ودوایر دولتی در مصلاهای نماز جمعه و یا در محیطهای اداری را با کیفیتهای متنوع شاهد بودهایم.اقدامی موثر که در آن مردم بیواسطه و از نزدیک مشکلات خود را با مسولان درمیان میگذارند.
به گزارش مهراننیوز مدیرانکل و رؤسای نهادها و ادارات دولتی معتقدند که میزهای خدمت با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و ارائه خدمات مطلوب، تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواستهای عمومی، صورت میگیرد تا دو هدف عمده تحقق یابد؛ یکی ارتباط مستقیم مسئولان با مردم و دیگری ارائه خدمات بیشتر به آنهاست
در این راستا امروز دوشنبه ۲۲ آبان میز خدمت سازمان جهادکشاورزی استان ایلام از ساعت ۸ ونیم صبح آغازشد و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت.
در این مراجعه حضوری که مسولان ذیربط به درخواستهای مراجعان رسیدگی کردند، ارتباط مردمی و دیدار چهره به چهره با عموزاده رئیس و معاونین و مدیران میانی در محل سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان برگزارشد.
دریافت تسهیلات، تغییر کاربریها، تفکیک و ثبت سند اراضی، درخواست استخدام، پیگیری موضوع ایثارگران، مجوز صدور پروانه، طرح توجیهی و… از جمله درخواستهای ارباب رجوع امروز بود. دراین میز خدمت به منظور کوتاه شدن پاسخگویی به درخواستهای مردمی مرتبط با وظایف و ماموریت های این سازمان، مسئولین سازمان پاسخگوی درخواستها و مطالبات مردمی بودند و درخواست های مراجعه کنندگان، جهت رسیدگی و اقدامات بعدی به واحدهای تخصصی ارجاع داده شد.
گزارشهای میدانی حاکی از آن است که میزهای خدمت و دیدارهای حضوری مردم و مسولان جهادکشاورزی، چنانچه هدفمند، منظم و با پیگیری های مداوم تا حصول نتیجه نهایی برگزارشود، همواره خروجی مثبتی داشته و در تسهیل امور اداری و رفع مشکلات مردم، تاثیر مطلوبی خواهد داشت. امیدواریم این رویه تکریم ارباب رجوع به عنوان الگویی شایسته در سایر دوایر دولتی ساری و جاری باشد تا بخشی از مشکلات فراروی مراجعان و اتلاف وقت در پیگیری امور اداری مردم، مرتفع گردد.